Nyelvvizsga-bizonyítvány hitelességi vizsgálata
Tájékoztató
Akkreditált, magyar államilag elismert nyelvvizsga-bizonyítvány eredetiségének vizsgálata esetén az Oktatási Hivatal a nyelvvizsga-bizonyítvány tulajdonosának kérelmére tájékoztatást ad ki a nyelvvizsga-bizonyítvány hitelességéről.
Intézmények a Hitelesítés intézmények részére menüpont alatt regisztrálhatnak az online ellenőrző felületre.
Az ügyintézési határidő hiánytalan kérelem benyújtása esetén 8 naptári nap, hiánypótlási felhívás esetén legfeljebb 60 nap. Az ügyintézési határidőbe a postázás nem számít bele. Az eljárás díjmentes.
A kérelem benyújtásának módja:
- Személyesen az ügyfélszolgálaton leadható kitöltött és aláírt Kérelem űrlap 1 példányban.
- Meghatalmazott útján történő ügyintézés esetén két tanú által aláírt Meghatalmazás c. űrlap bemutatása is szükséges.
- Postai úton a 1363 Budapest, Pf. 112 címre küldhető be a kérelem.
- E-mailben csak digitális aláírással ellátott kérelem nyújtható be.
- Amennyiben rendelkezik Ügyfélkapus regisztrációval, akkor az AVDH szolgáltatás segítségével digitálisan aláírhatja kérelmét, díjmentesen a https://niszavdh.gov.hu/index oldalon.
- A digitális aláírás létrehozásában a https://niszavdh.gov.hu/index oldalon található „Használati útmutató” nyújt segítséget.
- A digitálisan aláírt kérelem szükséges a letöltés linkje helyett.
- A kérelmet NEM az Ügyfélkapun keresztül, hanem az info.nyak@oh.gov.hu e-mail címre kérjük elküldeni!
Letölthető dokumentumok
A PDF formátumú kérelem olvasásához szüksége lesz a számítógépére telepített ingyenes Adobe Acrobat Reader programra.
Amennyiben nem rendelkezik vele, le tudja tölteni a következő címről: http://www.acrobat.com
Utoljára frissítve: 2022.11.03.
|