OKTATÁSI HIVATAL

Nyelvvizsgáztatási

Akkreditációs Osztály

(NYAK)

Levelezési cím: 1363 Budapest, Pf. 112.
Ügyfélszolgálat (kizárólag személyesen):
1122 Budapest, Maros utca 19-21.
Telefon: +36 1 374-2135
E-mail: info.nyak@oh.gov.hu
Bankszámla: 10032000-00282637-00000000

Nyelvvizsga-bizonyítvány hitelességi vizsgálata

Tájékoztató

Akkreditált, magyar államilag elismert nyelvvizsga-bizonyítvány eredetiségének vizsgálata esetén az Oktatási Hivatal a nyelvvizsga-bizonyítvány tulajdonosának kérelmére tájékoztatást ad ki a nyelvvizsga-bizonyítvány hitelességéről.

Intézmények a Hitelesítés intézmények részére menüpont alatt regisztrálhatnak az online ellenőrző felületre.

Az ügyintézési határidő hiánytalan kérelem benyújtása esetén 8 naptári nap, hiánypótlási felhívás esetén legfeljebb 60 nap. Az ügyintézési határidőbe a postázás nem számít bele. Az eljárás díjmentes.

A kérelem benyújtásának módja:

  • Személyesen az ügyfélszolgálaton leadható kitöltött és aláírt Kérelem űrlap 1 példányban.
    • Meghatalmazott útján történő ügyintézés esetén két tanú által aláírt Meghatalmazás c. űrlap bemutatása is szükséges.
  • Postai úton a 1363 Budapest, Pf. 112 címre küldhető be a kérelem.
  • E-mailben csak digitális aláírással ellátott kérelem nyújtható be.
    • Amennyiben rendelkezik Ügyfélkapus regisztrációval, akkor az AVDH szolgáltatás segítségével digitálisan aláírhatja kérelmét, díjmentesen a https://niszavdh.gov.hu/index oldalon.
    • A digitális aláírás létrehozásában a https://niszavdh.gov.hu/index oldalon található „Használati útmutató” nyújt segítséget.
    • A digitálisan aláírt kérelem szükséges a letöltés linkje helyett.
    • A kérelmet NEM az Ügyfélkapun keresztül, hanem az info.nyak@oh.gov.hu e-mail címre kérjük elküldeni!

Letölthető dokumentumok



A PDF formátumú kérelem olvasásához szüksége lesz a számítógépére telepített ingyenes Adobe Acrobat Reader programra. Amennyiben nem rendelkezik vele, le tudja tölteni a következő címről: http://www.acrobat.com

Utoljára frissítve: 2022.11.03.