Az itt közölt űrlapot a Hivatal az adott vizsgaközpont akkreditáció-megújítási kérelmében foglaltaknak és a kérelmező vizsgarendszereinek és vizsgáztatott nyelveinek vizsgázói létszámai alapján testre szabva küldi meg a vizsgaközpontnak. Az ÖB-t és mellékleteit a vizsgaközpont 1 nyomtatott példányban és 1 elektronikus adathordozón, Word és/vagy kereshető PDF formátumban, minden formátumban azonos tartalommal küldi meg a Hivatalnak. Egyes nagyobb méretű fájlok esetében, a Hivatallal történő előzetes egyeztetés alapján, a csak elektronikus formában történő benyújtás is elegendő lehet.
A nyelvvizsgaközpontra vonatkozó 1-7. kérdést, továbbá a vizsgarendszerekre és nyelvekre külön-külön vonatkozó kérdések közül az 1., 2. és a 4. kérdést valamennyi vizsgaközpontnak meg kell válaszolnia. A többi ponthoz kapcsolódóan benyújtandó dokumentáció pontos részleteit a testreszabott ÖB fogja meghatározni.
A vizsgaközpont neve: ........................................................
Vizsgált időszak: ....../.... – ....../.... (év/hó – év/hó)
A NYELVVIZSGAKÖZPONTRA VONATKOZÓ KÉRDÉSEK
A táblázat kitöltése során, kérjük, válaszait tömören és lényegre törően fogalmazza meg.
1. TÁJÉKOZTATÁS
|
2. ELLENŐRZÉS
|
3. MEGTEKINTÉS
|
4. ÚJRAÉRTÉKELÉS
|
5. VIZSGACSALÁS
|
6. FOGYATÉKKAL ÉLŐ VIZSGÁZÓK Hány esetben kérelmeztek vizsgázók speciális vizsgakörülményeket, és hány esetben fogadta el a kérelmeket a vizsgaközpont? |
7. KÉPZÉSEK i A képzések formája lehet: önálló vagy csoportos, online vagy személyes. Az ismertetésből ki kell derülnie az egyes képzések céljának és tematikájuk főbb pontjainak.
|
8. VIZSGÁZTATÓK
|
A VIZSGAKÖZPONT ÉS VIZSGARENDSZERE(I) MŰKÖDÉSÉRE VONATKOZÓ KÉRDÉSEK
1. VIZSGAFEJLESZTÉSEK, ALAPDOKUMENTUMOK i Itt a vizsgák tartalmát, szervezését, lebonyolítását, értékelését érintő, a vizsgált időszakban történt minden változtatást kérünk röviden ismertetni.
|
2. A VIZSGAKÖZPONT ÉS A VIZSGAHELYEK EGYÜTTMŰKÖDÉSE, A VIZSGÁK SZERVEZÉSE ÉS LEBONYOLÍTÁSA
|
AZ EGYES VIZSGARENDSZEREKRE ÉS NYELVEKRE VONATKOZÓ KÉRDÉSEK
.............................. vizsgarendszer, .................... nyelv
3. A VIZSGA MŰKÖDTETÉSE i A beazonosíthatóság követelménye azt jelenti, hogy olyan kódolást kell a számításokban és elemzésekben alkalmazni, amely a külső értékelő/szakértő számára is érthető és követhető – vagyis a számításokban és elemzésekben a konkrét itemek/feladatok/feladat-sorok könnyen felismerhetőek. Hasonlóképpen érthető és követhető kódolással kell jelölni az egyes értékelő párokat.A mellékletnek tartalmaznia kell az AK Folyamatszerű követelmények c. részében az éles vizsga-feladatsorokra előírt valamennyi statisztikai számítást (ahol releváns), szöveges elemzését és a levont tanulságok leírását. Amennyiben az éles vizsgán felhasznált feladatok probabilisztikus módszerek használata alapján készített feladatbankból lettek kiválasztva, a mellékletnek tartalmaznia kell az eredményhirdetéshez használt adatok alapján számolt illeszkedési mutatókat. Az éles vizsga-feladatsorokat nem kell itt benyújtani, mert azokat a 6. ponthoz tartozó melléklet fogja tartalmazni. Az alábbiakban kért számításokban, elemzésekben és nyilatkozatokban minden itemnek, feladatsornak és értékelő vizsgáztatónak jól beazonosíthatónak, valamint az alkalmazott statisztikai és kvalitatív eljárás(ok) menetének közérthetőnek és relevánsnak kell lennie. A tételes, részletes elemzéseket külön dokumentumként csatolja! Külföldi vizsgaközpontok esetében vagy a teljes vizsgapopulációra vonatkozó, vagy a magyarországi vizsgaeseményeken keletkezett adatokat, számításokat, elemzéseket és értelmezésüket kell benyújtani. |
3.A Ismertesse az éles vizsgaeredmények kvalitatív elemzését és az utólagos elemzések során levont tanulságokat! |
3.B Ismertesse az éles vizsgaeredmények statisztikai és kvalitatív elemzését és az utólagos elemzések során levont tanulságokat. Ismertesse továbbá a szubjektív értékelésű készségek vizsgáztatóira vonatkozó minőségbiztosítási eljárásokat. Adjon részletes áttekintést a megbízhatósági együtthatók és az egyéb statisztikai elemzések során nyert tanulságokról, következtetésekről és azok következményeiről! |
4. VIZSGAVARIÁNSOK i Valamennyi vizsgarendszer és nyelv vizsgavariánsait egyetlen mellékletben kell bemutatni. Célszerű erre a célra Excel fájlt alkalmazni, és a különböző vizsgarendszereket és nyelveiket különböző fülek alatt szerepeltetni.A nyilvántartás alapján a Hivatal/NYAT szúrópróbaszerű ellenőrzést végezhet. A vizsgavariánsok ellenőrzéséhez minden mért szintre nyújtsa be a vizsgált kétéves időszakhoz tartozó, a BMR VIII. pontjának első kérdése értelmében készült nyilvántartását a felhasznált írásban teljesített feladatokról! |
5. BESZÉDKÉSZSÉG-FELADATOK Csatolja a vizsgált időszakban felhasznált beszédkészség-feladatok nyilvántartását, mely minden feladat esetében tartalmazza a rendszerbe bekerülés időpontját, a felhasználás dátumait és helyeit (ha a vizsgahelyeken eltérő feladatkészletet alkalmaznak egy vizsgaidőszakban) és a rendszerből történő kikerülés időpontját. Ismertesse, hogyan teljesítették az AK II. A. 4. c. pontjának a beszédkészség-vizsgafeladatok frissítésére és cseréjére vonatkozó előírását. |
6. SZINTILLESZTÉS i A beadványnak nem általános leírást kell tartalmaznia, hanem a vizsgaközpont által kiválasztott vizsgaidőszakra, az ÖB-ben megjelölt szintre vonatkozó konkrét eljárások ismertetését, ehhez ld.: az AK A nyelvvizsga szintjeinek illesztése a KER-hez című (II. C.) fejezet már működő vizsgarendszerekre vonatkozó releváns előírásait.Ismertesse legalább két, legfeljebb öt oldalas összefoglalás formájában a vizsgált kétéves periódus egy kiválasztott vizsgaidőszakára vonatkozólag a KER-hez történő szintillesztés eljárásait. Térjen ki a familiarizáció, a specifikáció, a standardizálás és a belső empirikus validálás szakaszaira, figyelembe véve az AK által előírt létszámokat. |
7-8. TARTALMI ÉRVÉNYESSÉG ÉS ÉRTÉKELÉSI ESZKÖZÖK A feladatsorok tartalmi érvényességének elbírálásához az alábbi vizsgaidőszakokhoz és anyakönyvekhez tartozó valamennyi feladatsort kérjük benyújtani, értékelésükkel együtt. A csomag tartalmazza a megjelölt vizsgaidőponthoz tartozó feladatlapot, válaszlapot (ha az különálló tétel), a vizsgázói teljesítményeket, a megoldókulcsokat, a javítási útmutatót, az értékelést, a végső eredmény kialakítási módjának leírását az adott dolgozatra vonatkozóan, a hanganyagokat és átiratukat, a felhasznált szövegek pontos forrásmegjelölését, továbbá a beszédkészség feladatok vizsgázói és vizsgáztatói példányait és hangfelvételeit. |
9. KIS LÉTSZÁMÚ NYELVEK Foglalja össze maximum egy oldalban a vizsgált kétéves időszakban szervezett vizsgák tapasztalatait (a feladatok fejlesztése, vizsgázói létszámok, a vizsgák sikeressége stb.)! Ismertesse, hogyan biztosították, hogy a kis vizsgázói, vizsgáztatói és fejlesztői létszámok ellenére is a többi nyelvvel azonos standardok szerint, az előírásoknak megfelelően működjenek a vizsgák! |